klasa 7 lekcja 9. Pozachrześcijańskie dowody na istnienie Jezusa

  Wiara, która szuka zrozumienia

Pewien uczeń liceum powiedział swojemu katechecie, że będzie szukał dowodów na to, iż Pana Boga nie ma.

– W jaki sposób uczeń mógł sprawdzić, że Bóg nie istnieje?

– W jaki sposób uczeń mógł sprawdzić, że Bóg istnieje?

Po upływie kilku miesięcy przyszedł ponownie i oświadczył: Sprawdzałem na wiele sposobów, czy prawdziwe jest twierdzenie, że Boga nie ma, i nie znalazłem żadnego dowodu. Czytałem różne książki i artykuły, obserwowałem świat i doszedłem do wniosku zupełnie przeciwnego – Bóg istnieje. Wystarczy tylko użyć rozumu, by potwierdzić Jego istnienie. „Wiara nie boi się rozumu, ale szuka jego pomocy. Jak łaska opiera się na naturze, tak wiara opiera się na rozumie i go doskonali” 

(Jan Paweł II, Encyklika „Fides et ratio”, 43).


Pozachrześcijańskie świadectwa o Jezusie

Prezentacja: 

https://prezi.com/zkoniurwy2h2/swiadectwa-historycznosci-jezusa/