klasa 7 lekcja 4. Szczęśliwi, którzy czynią dobro


 Człowiek, który jest blisko Boga

􀀹 sumiennie pracuje, nie chwaląc się tym…

􀀹 jest szczery wobec mnie i mówi mi prawdę…

􀀹 jest uczciwy wobec mnie i nie obgaduje…

􀀹 pomaga mi i nie chce nic w zamian…

􀀹 dzieli się ze mną, choć sam nie ma wiele…

􀀹 nie wykorzystuje mnie…

􀀹 współczuje mi, gdy cierpię i jest mi smutno…

􀀹 pomaga mi, nie chwaląc się tym…


Wiara setnika z Kafarnaum https://www.youtube.com/watch?v=8t46BozAJOc 

Gdy Jezus wszedł do Kafarnaum, zwrócił się do Niego setnik i prosił Go, mówiąc: „Panie, sługa mój leży w domu sparaliżowany i bardzo cierpi”. Rzekł mu Jezus: „Przyjdę i uzdrowię go”. Lecz setnik odpowiedział: „Panie, nie jestem godzien, abyś wszedł pod dach mój, ale powiedz tylko słowo, a mój sługa odzyska zdrowie. Bo i ja, choć podlegam władzy, mam pod sobą żołnierzy. Mówię temu: «Idź!» – a idzie; drugiemu: «Przyjdź!» – a przychodzi; a słudze: «Zrób to!» – a robi”. Gdy Jezus to usłyszał, zdziwił się i rzekł do tych, którzy szli za Nim: „Zaprawdę, powiadam wam: U nikogo w Izraelu nie znalazłem tak wielkiej wiary. Lecz powiadam wam: Wielu przyjdzie ze wschodu i zachodu i zasiądą do stołu z Abrahamem, Izaakiem i Jakubem w królestwie niebieskim. A synowie królestwa zostaną wyrzuceni na zewnątrz – w ciemność; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów”. Do setnika zaś Jezus rzekł: „Idź, niech ci się stanie, jak uwierzyłeś”. I o tej godzinie jego sługa odzyskał zdrowie. 

(Mt 8,5-13)

– Z jaką prośbą setnik przyszedł do Jezusa?

– Dlaczego setnik pragnął, by jego sługa był zdrowy?

– Dlaczego setnik uznał, że Jezus może uzdrowić sługę, nie przychodząc do jego domu?

– Za co Jezus pochwalił setnika?


Być błogosławieństwem dla innych

Setnik

Co robił?

Jaki był?

Ja

- martwił się o swojego sługę

- dostrzegł cierpienie

- poszedł z prośbą o uzdrowienie do Jezusa

- poświęcił swój czas

- mówił, że nie jest godzien przyjąć Jezusa

- był pewien, że Jezus ma moc uzdrawiania

wrażliwy

współczujący

pracowity


bezinteresowny

pokorny

wierzył

martwię się o…

dostrzegam…

proszę…


poświęcam…

nie jestem…

wierzę…


Podczas każdej Mszy Świętej spotykamy się z żywym Jezusem, który ma moc zaradzić naszym problemom. 

Przygotowując się do przyjęcia Komunii Świętej, wypowiadamy modlitwę ułożoną na wzór słów setnika:

„Panie, nie jestem godzien, abyś przyszedł do mnie, ale powiedz tylko słowo, a będzie uzdrowiona dusza moja”.

Po tych słowach następuje krótka chwila ciszy. 

Pomyślcie, o czym możecie wtedy powiedzieć Jezusowi. Do jakich przestrzeni swojego życia chcecie Go zaprosić, by przyszedł ze swoją mocą i je uzdrowił. 

Przed przyjęciem Ciała Chrystusa mówimy „amen”. To potwierdzenie, że w Niego wierzymy, że jesteśmy pewni Jego miłości i mocy.