klasa 8 lekcja 26. MOJA PARAFIA I JEJ HISTORIA

 Mój kościół, moja parafia



Czym jest parafia?

etymologia: pol. parochia < łac. parochia < gr. παροικία → mieszkać obok

Każda parafia to pewien obszar, terytorium na którym mieszkają ludzie ochrzczeni. 

Granice parafii: https://cieplice-pijarzy.pl/sakramenty-swietedokumenty-kancelaryjne/ 

Katechizm Kościoła katolickiego podkreśla, że w parafii gromadzimy się na Eucharystię i uczestniczymy w liturgii. Parafia to miejsce i ludzie.


Historia mojej parafii


Kościół domem Boga (podręcznik str. 86) Ef 2,19-22


Ja też buduję Kościół

􀀳 brać czynny udział w Mszy Świętej,

􀀳 być ministrantem, lektorem,

􀀳 śpiewać w scholi,

􀀳 działać w Katolickim Stowarzyszeniu Młodzieży, Ruchu Światło-Życie, Caritasie,

􀀳 modlić się za kapłanów i siebie nawzajem oraz za ofiarodawców żywych i umarłych.