klasa 8 lekcja 21. PRZYJDZIE, ABY NAS OSĄDZIĆ

Nasze życie na ziemi kiedyś się skończy. Od nas zależy, jak wykorzystamy dany nam czas, czy nie zmarnujemy daru życia, jaki otrzymaliśmy od Boga. Zastanowimy się dzisiaj, z czego Bóg będzie nas sądził, gdy nastąpi koniec świata i co będzie brał pod uwagę. Trzeba stale czuwać, aby być na ten dzień przygotowanym.


Ostateczne rzeczy człowieka

  • Śmierć   (3MC – Trzyminutowy Katechizm - 61. Co dzieje się na końcu naszego życia?)

https://www.youtube.com/watch?v=bF87k_iVXCs&list=PLIcePO_eJb2-DRzJ-mpYDdvBKcsGutqlq&index=62

  • Sąd szczegółowy i sąd ostateczny 
  • Niebo
  • Piekło (3MC – Trzyminutowy Katechizm - 64. Co to jest piekło?)


Rzeczy ostateczne człowieka:

􀀳 śmierć – oddzielenie duszy od ciała.

􀀳 sąd szczegółowy – osądzenie życia człowieka tuż po śmierci.

􀀳 sąd ostateczny – osądzenie życia człowieka przy końcu świata po powtórnym przyjściu Chrystusa.

􀀳 niebo – stan najwyższego i ostatecznego szczęścia, przebywanie z Chrystusem.

􀀳 piekło – wieczne oddzielenie od Boga.


Jak będzie wyglądał koniec świata?

(Łk 21,25-28.34-36)         https://www.youtube.com/watch?v=OHGFPVuU4jY



Sąd ostateczny

W Ewangelii Pan Jezus podaje jasne kryteria, którymi będzie się kierował, sądząc ludzi. Jego wyrok podczas sądu będzie uzależniony od życia człowieka.

W podręczniku szukamy tekstu: 

Mt 25,31-46         https://www.biblijni.pl/Mt,25,31-46


Hans Memling, Sąd Ostateczny, ok. 1470


Znajdziemy się wśród sprawiedliwych, jeśli w naszym postępowaniu będziemy kierowali się bezinteresowną miłością, pomagali innym, nie oczekując niczego w zamian. Sprawiedliwi nie zapisują sobie zasług. 

Po śmierci człowiek będzie sądzony przede wszystkim z miłości.


Chrystus mówi: 

􀀳 jestem głodny, jestem spragniony, jestem przybyszem, jestem nagi, jestem chory, jestem w więzieniu

Dostrzegam Jezusa w:

  • ...
  • ...
  • ...

Niosę pomoc przez:

  • ...
  • ...
  • ...


Quiz: 

Kahoot!